Wednesday, September 9, 2009

Tisdag


Ni kasut merah Jack Purcell limited editionku.
Tah ye merah tah tidak.Maafla..aku ni buta warna.
Ade orang kate ni warna oren.
Hm.

Aku hampir lupakan kasut ni. Sian beliau.
Koyak-koyak.
Lama tak pakai.
Baru-baru ni aku pakai balik.
Ketat sket la. Lepas tu aku anta jahit kat tukang kasut sebelah KFC sek18. Dia kata takleh jahit.
Tampal bleh la.
Sambil-sambil tu dia kata,

"Dik..beli la kasut baru.."

"Banyak kenangan kasut ni bang, nak buang sayang..selagi bleh baiki, saya anta baiki.." Jawabku.

"Elok la tu, ada orang tu, sket-sket nak buang, sket sket nak buang. Rosaknya takdela seberapa.." Ujarnya.

"Hm" mengeluh.

"Kadang-kadang, kita kena belajar menghargai apa yang ada" Ujarnya lagi.

Kasut tu aku kene amik hari jumaat.
Hm.


5 comments:

aisya said...

cantek kasut.

aben. said...

tenkiu.
hihi
:)

Pokde Ijam said...

hmm..
mengeluh mengeluh..
apeda
jomla bepeloh..joging kot....

aben. said...

pakcik tu la yg mengeluh.bkn aku..hm

aben. said...

eh?hihi