Saturday, September 19, 2009

Karamel Hujan.

Lagi 2 hari nak abes meniaga,
aku, roe n hajar kuyup dalam hujan.
mak aku kata, "Tak ribut ke kat sana?"
namun,
habis gak karamel.
Alhamdulillah.

Lepas tu pegi PKNS.
hajar nak beli KFC utk kakak-kakak dia.
aku n roe tunggu kat luar sebab KFC tu nak tutup.
aku kata kat roe,
"Takde org yang pernah belikan butang baju melayu untuk aku..hm"
sambil buat muka comel.

Then.
lepas tu kitaorg tengok-tengok gerai2 yg ada dalam PKNS.
aku singgah kat gerai kat yg jual buku-buku.
aku tertarik gile dengan satu buku ni.
'Fihi Ma Fihi'
Buku ni karangan Rumi.
sedari dulu,
aku tertarik dengan Rumi.
Beliau adalah seorang pujangga islam yang mistik.
hm.
nantilah aku kupas.

Tiba-tiba,
"Nah Abg aben. Kitorang belikan"
Sambil hajar n roe kasi satu set butang baju melayu.
cantik.
Yayy!
terharu.

Hm.

Hari ni,
hari terakhir meniaga karamel.
tak pernah-pernah cedera, aku tercedera hari ni.
tangan terkapit kaki payung masa nak tutup.
hm.

Hari ni pulang awal.
lepas terawih, pegi umah kekta.
anta barang meniaga.
sedih.
sebab tak meniaga lagi.
hmhmhm.
then.
jumpa paan n asriq kat sec 2.

Hm.
ntah ape aku mengarut.
Hm.

p/s-Untuk hajar : "Takde org yg pernah belikan abg aben crocs.." sambil buat muka comel. Heh. :P

3 comments:

Siti Hajar Zainal said...

xnk r belikan crocs...
mati r
mane ade duit...
p/s: utk abg aben: xde org pernah belikan sy kasut. hehe

Miera said...

haha... abg aben: dah bagi lengan dia nak tangan.. hehe...
:) selamat hari raya...

Pokde Ijam said...

hahaha banyak le ko..asal buat muka comel je kan?

hmm utk semua, takde sape yg penah belikan aku iPhone,sambil buat muka comel..