Wednesday, November 9, 2011

Syukur 2011

Tak terlepas walau satu detik pon aku tak bersyukur atas semua ini.
Yang baik mahupun buruk..

Yang baik mengatasi semua keburukan itu,
sangkaanku hanya baik-baik belaka.
Jika ditetapkan esok aku tiada,
aku tetap bersyukur dan redha,
kerana semuanya sudah diberi..

Tak pula aku mintak yang bukan-bukan.
Sikit je.
Yang penting-penting je.
Rezeki,
pekerjaan,
sihat tubuh badan,
keluarga,
mak ayah,
cinta,
jodoh,
umat islam seluruhnya.

Tu je.

Yang paling penting,
keredhaan Yang Maha Esa.

Aku bukan orang yang terlewat,
biarpun dipertengahan usia aku baru bermula,
namun,
aku bersyukur kerana perasaan, hati dan minda ini,
sangat lain berbanding dulu.
Seolah orang yang baru.
Alhamdulillah.
Moga DIA ampunkn dosa-dosaku yang telah lalu.

Syukur,
pada tiap apa yang sudah tertulis,
apa jua yang telah direncana diLuh Mahfuz sana,
syukur alhamdulillah.

Syukur,
pada arus pelangi yang deras dalam hatiku,
tak pernah pudar.
Walau air mata yang tumpah,
pun tak dapat mengikis warna terangnya.

Syukur,
alhamdulillah,
segala pujian hanya untukMU..

Wallahua'alam.

No comments: