Wednesday, November 16, 2011

Kenal.

Kawan: "Assalamualaikum..Amir kan?"

Aku: "Waalaikumsalam, ye saya..siapa eh?"

Kawan: "Amir..Seksyen 18 Shah Alam kan?"

Aku: "Haah..betul la tu..siapa eh?Sori tak ingat"

Kawan: "Kau tak ingat kot..Hafiz" (sambil hulur tangan nak berjabat)

Amir: "Sekolah 18 jugak dulu?" (dan menyambut jabat tangannya)

Kawan: "Tapi sampai form 3 je..lepas tu pindah sekolah teknik"

Amir: "Batch sapa eh?"

Kawan: "Aku pon tak ingat..haha..yang aku ingat Farid Omardin, Fahd Muzaid, Khairel, Daus Jumaah, ada lagi beberapa budak-budak arab yang aku ingat..yang lain lost contact"

Amir: "Ish lama dahh..camne leh cam aku?"

Kawan: "Sapa tak ingat kau..pengawas..ketua pengawas pulak..tapi dulu pakai songkok je selalu"

Amir: (Tersipu-sipu)

Kawan: "Eh..ok.kene gerak dlu..calling-caling eh..keep in touch!"

Amir: "Ok..ok..jumpa lagi"

Kawan: Berlalu pergi

Amir: Terpaku senyum sendiri

Haha..
tiba-tiba kenangan waktu sekolah menggamit.
Indah.

Wallahua'alam.

No comments: