Friday, May 20, 2016

Qaseh


Hujan dah sidang.
Lama betul aku tunggu.
Sedang mengelamun jauh, sambil perhatikan sisa hujan yang bagai kristal ketika terkena pancaran matahari petang. Terbiaslah warna pelangi.

Readers.
Pembaca.
Salam.

Aku mohon ampun sebab dah lama tak menulis.

Sedikit update hidup aku.

Oh.
Gambar atas tu anak gadis aku.

Nur Qaseh Irdina.
1 tahun 6 bulan umurnya baru.

Walaupun banyak nama butik, produk kecantikan dan kesihatan bernama Qaseh itu, Qaseh ini,
Takpe.
Bila dia besar, dia akan tahu nama dia banyak terpampang kat signboard/iklan/tv/koran.

Hahaha.
Pastu mesti kene ejek.

Masa tu aku akan ada dengan dia.
Selalu.

Ok.
Tu fasal Qaseh.


Allahyarham Hj Yusoff Hamid hampir setahun meninggalkan keluarga aku.

Bila dah tua ni,
sebenarnya banyak ajaran dari ayah yang boleh aku belajar.

Tapi aku tak boleh jadi seperti dia,
walaupun benar-benar teringin.

----------------------------------xxx--------------------------------

Makin lama semakin kompleks hidup.

Cara berfikir pon turut jadi kompleks.
Cara mengintrepretasi sesuatu perkara jadi teraju utama.
Supaya ada timbangan baik-buruk.

Jangan putus asa dengan hidup.

Ianya kadang-kadang menjadi kejam.
Tapi kadang-kadang ianya indah

Sentiasa menasihati sesama kita.
Supaya tidak tergoda dengan janji palsu dunia.

p/s-masih mencari rentak.

Wallahua'alam.









No comments: