Thursday, March 8, 2012

Jiwa.

Assalamualaikum,
hello blogspot.
Lama tak menulis. Nak kongsi jugak beberapa perkara yang berlaku dalam hidup aku.

Pertama,
aku dah habis belajar.
Alhamdulillah. Hampir 11 tahun bergelumang dengan dunia akademik. Turun naik hidup aku berlaku masa tu. Aku tak pernah menyesal dan takkan menyesal.

Oh,
membawak ke perkara kedua,
aku dah bekerja, Alhamdulillah. Lapang rezeki ku. Maha Hebat percaturan Dia.
Dunia pekerjaan ni sangat asing dan alien. Bukan tak biasa, tapi sudah biasa berdikari, mencetus idea, kudrat sendiri. Sekarang, banyak pulak peringkat, birokrasi, karenah-karenah politik yang harus aku jaga.

Seterusnya hidup,
Alhamdulillah.
Apa yang diberi ni aku bersyukur. Tak mintak banyak, cukup hanya diredhaiNYA.
Cinta dan hati yang diberi semuanya ketentuanNYA.

Lain cerita,
kalaupun seluruh dunia meninggalkan aku lagi,
moga Allah takkan tinggalkan aku bersendirian..

Hm.

Cukup takat ni dulu.

Wallahua'alam.

1 comment:

celikmatahati said...

alhamdulilah:)
sy tertunggu juga entry baru dr blog ini..dimanakah..heeee..
alhamdulilah aben..farawa tumpang gmbira...nk mkn nasi minyak..jgn lupe jemput taw:)