Thursday, December 1, 2011

Biasa-biasa.

Sedang mendengar alunan Kalamulllah dari sheikh As-Sudais..


Sekiranya nakkan orang lain dalam diri ini,
aku tak boleh dan tak berdaya.

Sekiranya nakkan aku berjaya cepat,
aku tak boleh,
tapi sokong lah aku,
pasti aku akan berjaya.

Sekiranya nakkan kemewahan dari aku,
aku tak berdaya.
Masa aku belum tiba,
sedang membina dan membina.
Tapi dengan kesabaran dan keteguhan bersamaku,
pasti aku akan berjaya.

Sekiranya nakkan rupa paras yang menawan.
Aku bukan orangnya.
Itu saja.

Apa yang bodoh tentang aku ialah aku tak tau apa-apa,
sehinggalah diinjak-injak.
Terkadang lumat hancur.

Apa yang bodoh tentang aku ialah,
aku sentiasa berikan yang terbaik,
sentiasa berikan hati,
sehinggalah sering terduduk,
terkadang jatuh menyembah bumi.

Tiada apa yang istimewa tentang aku.
Aku tawarkan diri ini yang biasa-biasa.

Hanya minda dan fikiran ini,
yang sedikit luar biasa,
kerana aku hidup bukan untuk sekarang,
tapi untuk masa depan yang lebih penting.

Hanya jika nafasku masih dirongga
dan kau masih mau lagi bersamaku.

Wallahua'alam.

No comments: