Tuesday, September 6, 2011

Satu anjakan.

Mungkin aku akan lebih selesa menulis jika meja baru dah pasang...di rumah baru...di bilik baru..
Permulaan hidupku dimulakan dengan keluh-kesah dan helaan nafas.

Selang hari dan tahun,
semester pun berganti,
hati yang luka pon tlah terawat,

Aku tiba di satu pusingan roda dalam hidupku.
Entah di atas
Entah di bawah,
apa saja aku redha dengan ketentuan

Aku tak harus mengamuk tak tentu pasal dengan apa yang dikurniakanNYA.
Untuk apa?
Banyak salah aku padaNYA..
layakla terima apa jua hukuman.

Hati yang ada dalam hatiku,
amat bermakna,
dia sumber kekuatan
dia sumber inspirasi..
Harap dia percaya
Harap dia setia.

Anjakan ku ini ialah manifestasi seluruh hidupku,
hidupku yang terputus-putus,
atas kesilapanku sendiri ianya terputus.

Seluruh nafasku aku hela dengan satu helaan,
namun tak boleh lagi menarik nafas lega,
kerna ada kerja yang belum selesai.

Tunggu saja.
Ada anjakan lagi lepas ni.

Wallahua'lam.

No comments: