Sunday, February 14, 2010

Intizhar.

Untuk makluman,
aku dah lama tak update bkn kerana aku malas.
Sebenarnya tiap kali aku login dan klik pada new post,
tiba-tiba otak aku tergendala.
Kerana ayat yg pertama sekali yang aku akan tulis ialah,

'Ya Allah,tunjukkan aku jalan'

Hm.

Lepas tu,
terus blank.

Teringat-ingat, terngiang-ngiang, termimpi-mimpi.
Satu pun tak pernah hilang.
Sampai hampir gila.
Tak terbongkar pun lagi mimpi suralaya.
Sudah ada yang lain terbongkar.

Baru-baru ni ada menulis lirik.

'Seluas Angkasa'

Dah lama tak menulis lirik.
Lepas tu ada orang tanya,

"Ben, kenapa ko buat lagu, selalunya lagu sedih2"
"Sebab masa tu aku tgh sedih" Jawabku jujur.

"Tapi selalu sangat lah"
"Hm, aku selalu sedih" Jawabku lebih jujur.

Ada orang tanya lagi,

"Sampai bila abg aben nak camni?"
"Sampai menutup mata" Jawabku acuh tak acuh.

"Saya nak tolong, tapi abg aben tak benarkan"
"Jadi, usah tolong" Jawabku lebih jujur lagi.

Hm.
Apa yang sedang ligat dalam kotak fikiran ni, bukan lagi satu masalah.
Tapi apa yang akan berlaku dan sedang berlaku.
Aku risau.
Hatiku berdegup kencang mengatakan sesuatu telah terjadi.

Hm.
Harap semuanya baik-baik.

Belum utk sampai ke tahap aku memahamkan kalian.
Jangan risau.
Aku masih waras.

life is a journey and full of surprises.

Wallahu'alam.

5 comments:

Nurul Azura said...

salam.

kenapa ni abang aben.

lps ni tak dpat selalu jumpe semua.
semua tu maksudnye kawan-kawan perfact yg selalu bawak zura yang tak tahu jalan sorang2 ni berjalan. kak asz, abang aben, abang roe, madi, abob, shira, kakchik, hajar, tini....
dengan semua ni la zura jd positif selalu tentang hidup tentang persekitaran.boleh kate anda semua yang memberi saye sesuatu semangat yang zura sendiri pon tak boleh jelaskan.

kerana abang aben antara penyumbang semangat itu maka harapnye abang aben jadi amir hazrat yang terus positif dalam ape jue momen.

maaf abah, taktau berkaitan tidak, ape yg zura tulis ni dgn ape yang abah katakan.

aben. said...

utk zura.
terima kaseh.

harap zura terus positif dgn hidup.

apa jua penulisan ini,di momen mana pon,hanya mainan perasaan dan hati di kala itu.namujn semuanya jujur.
hm.

kdg2,utk paham, kita perlu terima dulu kan?

harap zura faham yg tersirat.
hm.

Siti Hajar Zainal said...

erm.sy dah tak tau..erm, betul ke klu sy buat mass, abg aben akan lupekan?

aben. said...

iya,
tp bebetul punya mass.
:-)

Siti Hajar Zainal said...

iye la tu??..
selama ni mass olok-olok ke?...
hm.
hr tu kan sy buat...hm,