Monday, January 16, 2017

Kick-off.

Ini akan jadi post aku yang pertama dalam tahun 2017.

Assalamualaikum readers.

Aku nak mengimbau kenangan masa aku mula-mula tubuhkan blog ni.

Ianya berdasarkan rasa hati-fikiran kusut-jiwa memberontak masa tu. Sebab ini lah salah satu platform untuk aku berkarya meluah rasa.

Lama-kelamaan ianya menjadi satu bentuk diari. Public diary.

Aku tak kisah sebenarnya sebab walaupun selalunya pembacanya cuma aku.

Bila baca balik entri-entri lama,
aku dapat tengok macam mana diri aku, fikiran aku, perkataan yang aku gunakan, perwatakan aku evolved.

Selalu senyum sendiri pada entriku sendiri.
Yang sedih.
Mau pun yang gembira.

Kalau kalian tengok kat sebelah taskbar bahagian authors. Dulu ada lebih kurang 12-15 authors. 

Ramai.

Lepas tu, sorang-sorang berhenti menulis.

Dan tinggallah dua-kerat, tiga-kerat. Itupun dah lama diorang tak update.

Sama mcm aku.

Jadi,
tahun ni aku berazam untuk mencoret sebanyak mungkin dalam platform blog ni.

Kerana,
pada aku,
setiap hari berbeza perasaan dan pengalamannya.

Jadilah walaupun sekadar memberi salam-Assalamualaikum.

Wallahua'alam.

No comments: